Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική..

ΓΑΊΤΑΝΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ 
Β1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
3ο ΕΣΠ ΕΠΑΛ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ


Θέμα:
Στις εφημερίδες, στα περιοδικά, σε τηλεοπτικές συζητήσεις κτλ, ακούγεται συχνά ότι:
Οι νέοι δεν ξέρουν να γράφουν, κακοποιούν τη γλώσσα καθημερινά, και οδηγούνται σε ένα "γλωσσικό χουλιγκανισμό"



Προφανώς και το θέμα υφίσταται, αφού "ακούγεται συχνά". Και φυσικά είναι σχεδόν αδύνατο να εκφράσει κάποιος τις απόψεις του στο περιθώριο τεσσάρων (4) παραγράφων.
Εντελώς επιγραμματικά:

Είναι αδιανόητο, για έναν νέο που μαθαίνει την Αγγλική γλώσσα, στο "why" να μην απαντήσει παρά μόνο με το "because".
Το ίδιο αδιανόητο, είναι απαντήσει στο "γιατί" με το "διότι".
- Why ?

Διότι, το μυαλό ενός (νέου) ανθρώπου, αν είναι κενό περιεχομένου -ή αν έχει υποστεί format- μπορεί να δεχθεί κάθε άποψη και θέση που είναι πρωτόγνωρη για αυτό.
Χωρίς αναφορές, συσχετίσεις, αξιολογήσεις, κλπ σε πρότερες γνώσεις.
Και που βρίσκει ένας νέος άνθρωπος τις "πρότερες γνώσεις" ;
-Στην παιδεία
Και ποιος είναι υπεύθυνος για την παιδεία των νέων ;
-Φυσικά όχι οι νέοι...
Υπεύθυνοι είμαστε όλοι εμείς -οι μεγαλύτεροι-, στο τι παιδεία δώσαμε στους σημερινούς νέους, ούτως ώστε σήμερα να κακοποιείται η Ελληνική γλώσσα από αυτούς.


Τις τελευταίες δεκαετίες, συστηματικά και όχι εκ παραδρομής, αποδομούμε κάθε τι το Ελληνικό, με ένα από τους βασικούς πυλώνες, -στην αποδόμηση- την Ελληνική γλώσσα.
Συστηματικά, όλα τα τελευταία χρόνια, το μάθημα των "Αρχαίων" Ελληνικών, διδάσκεται με μόνο στόχο, να γίνουν μισητά τα αρχαία, να θεωρηθούν ως "νεκρή γλώσσα".
Να μην αντιληφθούν ούτε στο ελάχιστο οι νέοι, τον πλούτο, το μέγεθος, τα νοήματα, και τη λειτουργία, μιας από τις πιο αρχαίες γλώσσες, ζωντανής και ομιλούμενης μέχρι σήμερα από όλους τους Ελληνόφωνους, σεβάσμια και τιμώμενη από πολλές άλλες ξένες γλώσσες.

Φτάσαμε, (και συνεχίζουμε επιταχυνόμενοι προς την ίδια κατεύθυνση), στα βιβλία γλώσσας του δημοτικού να διδάσκονται κείμενα του τύπου:
μικρών αγγελιών, οδηγίες χρήσεως καφετιέρας, μέχρι τα αδόκιμα κείμενα ενός -άσχετου με την Ελληνική γραμματεία- "τρωκτικού".
Ελληνική γραμματεία, αρχαία και νεότερη, δεν υπάρχει.
¨Όπως κι ο "Ελληνικός" λαός, έγινε σκέτο λαός, έτσι και το μάθημα, της Ελληνικής Γλώσσας, έγινε απλώς "Μάθημα Γλώσσας" σαν να αναφέρεται σε μια τυχαία γλώσσα, ή στη μοσχαρίσια, βραστή με λαδολέμονο.

Μα φυσικά, μπορεί να ισχυριστεί κάποιος, στην Ελλάδα είμαστε, όλοι Ελληνικά μιλάμε.
¨Άρα που αλλού, παρά στην Ελληνική γλώσσα θα αναφέρεται και το μάθημα της γλώσσας.
Στην Ελλάδα ανήκει κι η Θράκη (ακόμα), κι εκεί, σε πολλές περιοχές, δεν μιλούν την Ελληνική.
Εκεί πια "Γλώσσα" θα εννοούν ?
Αυτό είναι ένα δείγμα από τις προεκτάσεις - συνέπειες που έχει η χρήση μιας γλώσσας.

Γλώσσα δεν είναι μόνο για να "συνεννοούμαστε μεταξύ μας", για να γράφουμε μικρές αγγελίες, ή να διαβάζουμε οδηγίες χρήσης μιας καφετιέρας.
Για όλα αυτά αρκούν από ~300 έως ~1.000 λέξεις.
Τόσες χρειάζονται να μάθουμε για να μιλάμε μεταξύ μας στο facebook ή στο "παγκόσμιο χωριό".

Κάποιος άλλος λόγος θα υπάρχει, που τα Ελληνικά έχουν πάρα πολλές χιλιάδες λέξεις...




Στα πλαίσια της επερχόμενης παγκοσμιοποίησης, κάποιοι λαοί θα πρέπει να παραδώσουν μερικά από τα ήθη, και τις αξίες τους, κι εν τω προκειμένω, το γλωσσικό τους πλούτο.

Εμείς οι παλαιότεροι, είμαστε υπεύθυνοι για τον γλωσσικό χουλιγκανισμό των νέων, και απολογούμαι για αυτό.
Οι νέοι του σήμερα, θα είναι υπεύθυνοι για την παιδεία που θα δώσουν στα δικά τους παιδιά αύριο.
Ας μην επαναλάβουν τα δικά μας ασυγχώρητα λάθη.
Ας προσπαθήσουν να ανακαλύψουν την αξία της Ελληνικής Γλώσσας, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα της συνδιαλλαγής -προσχώρησης με το παγκόσμιο χωριό, να γνωρίζουν τη πραγματική αξία αυτών που θα κληθούν να παραδώσουν -έναντι αυτών που θα λάβουν-, και να διαπραγματευτούν ανάλογα...



Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική...
(Οδυσσέας Ελύτης από το Άξιον Εστί)



Δεν υπάρχουν σχόλια: